En kväll för 5 år sedan.

Det är helt sjukt hur en låt kan göra så alla känslor och tankar bara väller fram. Helt sjukt.
Låten jag lyssnar på nu har jag inte lyssnat på 5 år.
Sista gången gången jag lyssnade på den var jag kär.
Det var kväll, sommarkväll om jag inte minns fel. Jag var ute och gick med personen i fråga och jag lyssnade på låten i ena örat. Förmodligen för att jag kände mig lite mer trygg när jag hade musiken samtidigt.
-Vad lyssnar du på?
-Äh, inget speciellt.
-Får jag höra.. (Rycker ur hörluren och lyssnar) - Inte min musik direkt.
Vi närmade oss området där jag bor, och personen vill att vi ska gå hem till mig. Nej. Det kan vi inte. Pappa sover.
Jag gick vidare med förhoppningar om att inga följdfrågor skulle ställas.
Mer än så minns jag inte. Några månader senare gick det upp för mig att personen inte skulle vara min framtida kärlek. Och så blev det inte heller.
Vad själva berättelsen har att göra med låten är att det var det som dök upp i huvudet. Just det.
Just nu går det såklart inte att få in låten här heller.. Skit.


Kommentarer
Anonym

vad var det för låt?

2011-02-19 00:08:17
URL: http://snakesandladders.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0